Scharnier update:
Bovenste scharnier is met bout en moer in elkaar gezet, het onderste is met een krimpkous. |
Methode 1: Bout en moer
Er wordt gebruik gemaakt van een holle buis en een volle buis. Door een gat te boren in bijde buizen en voldoende beweegruimte te creeren voor de volle buis is er een scharnier ontstaan.
Positief
- Stevig
- Stabiele verbinding, quasi onbeperkt itteraties mogelijk
- Weinig sleet
- 1 rotatie as
- veel componenten ( bout, moer, volle buis, holle buis)
- omslachtig assemblage werk (gaten boren, moeren bevestigen, vijlen)
- duurder door hoeveelheid componenten
- Oogt minder smooth
Methode 2: Krimpkous
Door ribbels in twee volle buizen te vijlen, daar waar de krimpkous bevestig gaat worden, kan er een stevige verbinding ontstaan. Nadat de krimpkous is aangebracht, volle buis, lucht ruimte, volle buis zoals gezien kan worden op te figuren, wordt deze verwarmd en komt het scharnier tot stand.
Positief
- Goedkoop
- Weinig componenten (krimpkous, volle buis)
- Makkelijk te assembleren
- Goedkoper
- Mooier
- Meerdere rotatie assen doordat de krimpkous geen beperking op de assen zet
- Beperkt aantal itteraties, doordat de krimpkous breekt
Testen op prototype
- Testen ofdat de krimpkous in de constructie voldoen beperkt is in haar rotatie assen
- Testen ofdat de krimpkous voldoen keren de beweging kan ittereren zonder dat er breuken optreden
- Volledige constructie testen
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Plaats hier u reactie